Stenen stapelen is niet genoeg.

Wonen.jpgwoensdag 20 december 2023 19:17

Er is woningnood. Honderden Oudewaternaren zoeken een huis. Vooral starters. Maar juist ook senioren die kleiner willen gaan wonen. Gelukkig wordt er gebouwd in Oudewater. Komend jaren worden de eerste woningen op Schuylenburcht opgeleverd. Sociale huurwoningen, waar hard behoefte aan is. Dat vraagt om goed volkshuisvestingsbeleid. Huizen bouwen, stenen stapelen, is niet genoeg. De ChristenUnie-SGP is daarom blij met de voorstellen die gedaan worden.

De ChristenUnie-SGP heeft zich altijd ingezet voor behoud van de Schuylenburcht. Helaas heeft dat niet mogen baten. Maar nu er nieuwe woningen komen, wil de ChristenUnie-SGP de Schuylenburcht opnieuw een warme plek in onze Oudewaterse gemeenschap maken, juist voor ouderen. Door 20 woningen met voorrang toe te wijzen aan ouderen, zorgen we daarvoor. Helaas kan dat niet zomaar en moet een “experimenteerverordening” aangenomen worden. Wij zullen die van harte steunen.

Ook de sociale koopwoningen op Oranje Bolwerck en Westerwal zijn een groot succes geworden. Deze moeten dus ook op andere locaties verwezenlijkt worden. En dan met name voor mensen met een klein of middeninkomen. Dat vraagt extra sturing. De juiste doelgroep in het juiste huis. Daarom moet de doelgroepenverordening aangepast worden. Volkshuisvesting is immers meer dan stenen stapelen!

Reacties op 'Stenen stapelen is niet genoeg.'